Sunday, February 22, 2009

Novel : Gurindam Jiwa














Taraaaa... hari sabtu pagi-pagi lagi kitorang ke IOI nak ke Popular sbbnya dari smlm aku bising nak gi beli buku nie.. muka dah monyok2 dah sbb tak jumpa apa yang nak dicari..mmg betul tak byk buku keluaran Jemari Seni kat situ..apatah lagi buku terbaru..dah nak balik baru la ternampak..terus melonjak suka.. akhirnya dapat gak apa yang dihajati...

balik umah tak sempat nak balut dah terus ulit buku nie.. tapi mmg kena prepare mental dan emosi baca cerita Schubert's Serenade nie.. sbb aku dah baca kat e-novel so mmg dah dapat agak apa yang jd.. walaupun apa yg di e-novel tu byk diedit di dalam buku..terutamanya dari segi bahasa..byk term2 english ditukar ke malay..pastu cerita ditambah supaya lebih panjang..dan macam yang dijangka mmg la aku nangis baca buku nie.. mmg real punya la.. dan utk sapa2 yang tak ready nak baca buku sedih baik jgn baca..hehe.. tapi mmg tabik spring kat penulisnya Hlovate yang mmg pandai menarik perhatianku daripada berganjak sampai la habis.. kalau tak kena gayanya ada yang berlapuk sampai 2,3 bulan buku tu sbb tak menarik nak dibaca..

"Hlovate begitu pandai memainkan perasaan pembaca. Aku menyelami watak Ju’a.
Jadi, bila Ju’a marahkan Shah, aku turut rasa marah, bila Ju’a happy dengan Shah
sewaktu mereka sama-sama memainkan lagu-lagu kegemaran mereka, aku juga happy,
masa Ju’a tension sebab kena siapkan Add Maths dengan Shah, aku juga turut
tension sebab aku tau macam mana rasanya membuat Maths atau Add Maths dalam
keadaan ‘otak’ dah takleh terima......" -
Dunia Novel

pasal Gurindam Jiwa nie.. dalam nie ada 3 cerita menggabungkan 3 penulis.. 2 lagi penulis tu Imaen & Noor Suraya..

Imaen menulis cerita Vendetta, kalau siapa2 pernah baca buku beliau mesti tau cara penulisan dan idea beliau.. agak berat.. tapi menarik..

Noor Suraya - Hati Andriyana.. katanya cerita nie berkembar dgn Tanah Andriyana.. aku tak pasti ianya bersambung atau berkaitan.. sbb aku tak baca lagi Tanah Andriyana..yang pastinya hasil tulisan Kak Su sama mcm yang lain, menyumbangkan byk watak daripada moyang, sampai ke cucu cicit.. jadi mmg memerlukan perhatian skit kalau tak boleh lost jugak la..

yang pastinya aku tak sabar nak tunggu pesta buku nak jumpa dgn penulis2 nie..dan beli buku2 yang dlm wishlist lain tu.. :)

0 comments on "Novel : Gurindam Jiwa"

Archive

 

:: {^_~} catatan mama :: v1 Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez