Wednesday, June 24, 2009

kisah mengepam EBM di kampung



korang tau tak gambar apa kat atas tu? haa tu la gambar EBM yang diperah masa di kampung.. aku kat kampung lebih kurang 2 minggu.. masa tu nak pam pun rasa dilema sbb takut ebm tak tahan sampai ke KL..almaklumla perjalanan makan masa 7 jam... kalau cair kan frust je nanti.. tapi daku kuatkan semangat dan kurang kan berharap.. 1 hari dapat la dalam 4Oz.. kira penuh jugak la freezer mak dgn ebm2 daku sampaikan mak nak isi ikan ngan daging pun tak muat..sowi mak.. hehe
hari yang dinantikan sampai.. mmg sbl2 tu daku tak habis2 berdoa semoga dipermudahkan dan susu2 tu selamat sampai ke Kl dan bertahan beku.. sempat ber-sms dgn kwn2 ttg pengalaman2 bwk ebm jauh.. thanx to fara yang byk bg info.. Intan pun.. tq yer..
syukur perjalanan kami dipermudahkan Allah.. perjalanan mengambil masa 6 jam.. cuaca pulak mendung.. sbl tu kami dah isi EBM tu dalam flusk yang isi ais tu..pastu siap gi survey kat kilang ais tube sbb nak beli ais awal2 pagi sbl bertolak.. haa nie la hasilnya.. penuh flusk tu dgn ais.. sbb ada sorang kawan pesan isi ais banyak2... supaya tak cair...
sampai je kat umah terus kerja keras pecahkan ais2 tu pastu pindahkan ke freezer.. syukur... semoga niat murniku untuk menyusukan anakku dgn susu yg terbaik dipermudahkan.. Amin..

9 comments on "kisah mengepam EBM di kampung"

Farra on 9:14 AM said...

alhamdulillah...syukur sume susu selamat sampai kl yerr

akak pon dah slim!

puterikiut on 9:39 AM said...

Farra : betul tu :)

y@tipruzz on 11:52 AM said...

caiyo caiyo!
wah semangat akak bagus :)))

ima said...

huh..kali ni muka anak ko mcm boy yek...hehe

puterikiut on 9:04 AM said...

anak aku sume masa kecik2 org kata mcm boy..hehe

CT on 5:23 PM said...

heheh sure lega x henngatnye kan...
welcome back to KL nieta...ehehehe

puterikiut on 8:33 PM said...

ct: betul tu..syukur sangat2... :)

ShaFiAti on 7:37 PM said...

Happy breastfeeding...enjoy the moment...

i really miss my time mase breastfeed balqis n hampir menitiskan air mata mase balqis dah tanak menyusu lagik...huhu...Alhamdulillah mase tu balqis dah 2 yrs ++...really sad...

nak tunggu next time taktau bile lagik..hehehe...:)

puterikiut on 9:39 AM said...

shafiati : eee bestnye dpt bf sampai 2 thn lebih..harap2 dpt gitu jugak..

Archive

 

:: {^_~} catatan mama :: v1 Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez