Wednesday, April 24, 2013

Bandung aku datang :: part 2


ok sambung lagi entry ke Bandung.. gigih ni snementara masih fresh dalam kepala.. sanggup masuk ofis awal..siapkan blog sbl start keje..

ok lepas balik dari Pasar Baru..pak Gunawan (pak supir kitorang) bawa ke Hotel Arion Swiss Bell.. hotel yang kitorang akan duduk selama 2 malam ni.. waktu ni dah dekat pukul 3 lebih.. kiranya pukul 4 waktu Malaysia.. kitorang masih terkial2 antara waktu Malaysia & waktu Bandung.. boleh pulak asyik terawal sejam sebab tersalah jam...

sesampai je di hotel, kitorang terus check in dan minta bell boy hantarkan luggage ke bilik.. aku bagi tips RP4,000 sebab tak ada duit pecah..so next time kena sediakan duit pecah skit utk diberi sebagai tips.. sini mmg culturenya mcm tu..setiap bantuan disulam dengan tips.. ala apa la sangat kan kalau nak banding dengan pertolongan derang ni. yang penting muka memang senyum sokmo derang ni..memang puas hati layanan staff hotel ni sepanjang aku ada kat sini..

lepas solat jamak zohor & asar, aku join group yang nak ke factory Outlet pulak.. memang badan letih, tapi kalau lepak bilik lagi rugikan.. masa memang tak tunggu kita.. bukan selalu aku nak ke bandung.. betul tak..

jadi petang tu sempat la kami ke Jalan Riau.. kali ni Pak Didi yang bawak.. Pak Didi ni pun ok..sporting sangat.. dia parking kat depan FO (Factory Outlet) Gossip, pastu kitorang pun start la shopping.. kat FO ni banyak barang2 branded mcm Polo, Disney, Armany, Tommy Hillfinger... aku sempat beli baju tido yang cuteuntuk diri sendiri.. nyesal pulak beli satu sbb kain elok sangat.. harga sepasang RM20..

Lepas ke Gossip singgah pulak kat Grande.. kat sini boleh je nak jalan kaki.. tapi seriously aku takut nak lintas jalan.. kenderaan kat sana tak mcm tempat kita.. memang macet (jammed) yang amat.. laju2 lak tu... pak didi pun tak bagi..dia kata dia nak hantar.. masa ni yang lain dah jalan kaki sepanjang jalan tu.. katanya derang pegi Blossom..alamak telepas aku.. takpe la aku ikut pak didi je la dengan yang tertinggal ni.. dia bawak kitorang ke Grande..

kat Grande ni aku beli  blouse biru utk pakai dinner malam ni.. tema dinner malam ni biru.. kat sini aku beli belt yang unik gak.. memang aku tak berani shopping byk.. sebab memikirkan banyak lagi FO yang tak pegi..

ok cukup untuk harini shopping.. dah pukul 6 pun...pukul 7 satgi dah nak kena berkumpul untuk dinner...

kat sepanjang jalan tu macam2 yang aku nampak yang agak unik la.. ini la orang kata banyak berjalan luas pandangan kan...

ada sekali tu aku nampak ada kete ni suka hati je u-turn kat jalan yg tengah jam.. tapi ok je..takde yang hon2..semua bagi jalan.. aku rasa pemandu2 kat sini mmg cekap dan ada sifat toleransi yang tinggi la.. tak mcm tempat kita sikit2 nak hon..nak bagi lampu.. aku la tu.. hehe

kat depan gossip.. shopping baju tido pun dapat paperbag..bagus betul.. gambar ni pak didi yang amikkan.. bagus tul


kat depan coach kami.. saja nak posing kat sini sebab vannya unik.. besar dan selesa

dah ready nak pegi dinner.. tema biru
kat lobi hotel...cantik sangat

dinner kat The Stone.. selesa dan mewah.. tapi agak jauh sebab ke pinggiran sikit..pastu kawasan berbukit2..sejukkkk

tak ingat apa nama nasik ni.. tapi ada ikan masin & sambal petai
aku order nasik ni.. tapi tak ingat jugak namanya..nnt nak gugel balik

girlsssss

ini satu2nya menu yang aku suka dan memang must have kalau pegi bandung.. pisang keju
yeahhhhh tahun depan bawak lagi ya boss

0 comments on "Bandung aku datang :: part 2"

Archive

 

:: {^_~} catatan mama :: v1 Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez