Wednesday, March 1, 2006

uji ingatan...


Assalamualaikum...

Hari nie aku ada baca blog2 senior masa unitele/mmu dulu.. tiba2 je terjumpe masa browse2 blog kawan2 lain.. sonok gak bace blog derang nie especially blog sorang senior nie.. (taknak mention nama..hehe sbb dia tak kenal aku) mmg kelakar habis la.. aku siap tegelak2 baca blog die.. mmg kepala serabut pun bleh hilang bile baca blog dier.. terase mcm baca majalah ujang pun ader.. bila baca blog2 senior2 nie.. mcm 2 la yg ternampak.. nampak gambar.. nampak nama2 yg dah lama tak dengar.. tup tup dah ader anak 2,3 orang.. cepat betul masa berlalu kan...tiba2 je kenangan2 masa kat unitele dulu menjelma.. (sebenarnye aku lagi suke life di unitele banding mmu..so aku prefer sebut unitele..bukan mmu).. tingat lagi masa kat unitele dulu malu habis kalau lalu depan senior2.. rasa mcm derang nie besar gile.. mcm abang2 & kakak yang jauh beza sgt umo.. sbb time tu rasa mcm budak sekolah lagi.. padahal habis senior pun beza 2 thn je..

masa tu mcm culture shock skit..sbb internet free.. almaklum la aku ngan geng2 aku tak stay kat hostel.. dok kat taman dahlia.. so kalau nak browsing internet kena gi lab.. selalunye sasaran kami lab Penta.. tapi kalau ade kelas kat Penta.. Sigma pun jadi.. asalkan boleh 'talk'.. (chatting guna java).. student id aku masa tu 97101444..glamour tak id? pastu bile convert ke mail jadik p9711444.. kenangan oo no tu... time tu senang je nak differentiate senior ke junior.. kalau id i9510*** tu maknanya senior 95 IT.. kalau e95*** tu maknanya senior engine.. tingat lagi suspens je kalau 'talk' di lab tu.. takut org sekodeng dari blkg cari tuan punye id.. sonok sangat masa tu... kire time tu dah boleh hafal id-id yg glamour-glamour nie...contohnye macam i9510104 ...i9510103 ..i9510105..e961110..e961111..
mcm p9711170 (wanie punye kan?) p9710304 ija punye betul?

pastu petang2naik basikal gi kedai Kah Kah.. ntah ade ntah takde dah Kedai Kah Kah tu kan.. rindu sangat kat Melaka.. nnt suatu hari aku nak gi Melaka..nak gi tgk umah lama kat Taman Dahlia.. nak tgk kedai Kah Kah.. nak tgk JJ..MP.. jeti Bandar Hilir.. Kota A Famosa..

p/s: post hari nie sounds sadis skit..sorry

15 comments on "uji ingatan..."

Anonymous said...

Aku punya id p9710744 la...uwaaaa nieta dah lupa

tinidewi on 5:00 PM said...

nasib baik ko tak sebut e9510005. kalau tak, kena pelangkung :P

catatan i am nieta on 7:37 AM said...

alamak ija.. aku tingat masa drive nak datang keje tadi id ko p9710744..patut la semlm time aku type rasa macam salah..haha.. macam mana leh silap nie..

catatan i am nieta on 7:37 AM said...

tini.. ala aku main letak je tu...id yg glamour2..ntah sape punye ntah.. hehe

asmasalleh on 12:21 PM said...

aduss.. mengenang zaman; internet tuh satu kecanggihan ye? hehehe.. alahai dulu dok bertapa dalam lab chat.. skrang hari hari adap internet sampai naik lebam dah mate ngk pc.. hahahha

catatan i am nieta on 1:06 PM said...

semah.. waktu mana la ade ym sume nie.. yg ade irc ataupun java chat

Anonymous said...

nita..kedai kah kah tetap berdiri teguh...siap bukak cawangan lagi kat university aprtment

catatan i am nieta on 1:23 PM said...

yer ke syima? nanti la leh gi melawat..hehhee...

Anonymous said...

cik ros...tahniah kerana berjaya mengingat ID aku ngan baik skali...heheh..teruskann...

pssttt...tingat zaman mudo2 dulu...tp skarang pon mudo gak..maintaiinnn...walaupon dah ade anak sowang...:)

--warknee--

catatan i am nieta on 2:39 PM said...

wanie :

hehehe aku mmg ingat.. sbb selalu join aku.. ima sori ek aku tak ingat id ko agaknye sbb ko jarang join aku chatting..ko kan minah library.. aku pun rajin gak gi library tapi lps lab tutup..hahaa

Anonymous said...

bukan setakat kedai kah kah je nieta...atoka pun sama..

catatan i am nieta on 11:47 AM said...

aku tak ingat la atoka tu yang mana ek

catatan i am nieta on 9:52 AM said...

eh dah ingat..ima punye id p9711299...hehehe

Fazliatul Ima Binti Abdul Rahman on 12:55 PM said...

ala..tu aku yg ingatkan ko..sampek hati ko...

catatan i am nieta on 12:59 PM said...

bukan aku yang ingatkan ko ke

Archive

 

:: {^_~} catatan mama :: v1 Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez