Wednesday, February 25, 2009

alkisah ESOS



wahhh hari nie kejutan betul ek kat opis.. bagi yg 1 company ngan aku tu paham la naper.. maunye tak.. saham naik mendadak.. sungguh tidak disangka-sangka.. mmg la rezeki la kat sesape yang tak que/que harga tinggi... pagi2 dah capai 3.76..kire tinggi la sbb smlm 3.34..jauh beza tu...

aku pulak mcm mana? senyum je la jawabnye.. kisahnya aku dah jual masa harga 3.6 dulu..dan lagi skit tak sempat nak jual terus saham jatuh ke 3.20++..so waktu tu aku que 3.40..tu pun rasa mcm dah tamak dah.. tiba2 dtg pagi nie..dah selamat matched sbb kol 8.20am pun harga capai 3.62..hehehe.. takpe la Alhamdulillah..walaupun tak dpt jual harga 3.76 tu..at least aku dah merasa harga 3.6 dulu.. kichen cabinet pun dah selamat dipasang ..nampak la hasil ESOS kan.. hehehe..

jadi kita tunggu next phase..harap2 harga naik/maintain mcm skrg ek.. rezeki..

sumber : Utusan Malaysia

6 comments on "alkisah ESOS"

Farra Da Smiley on 5:23 PM said...

kwn sy yg Q 3.76 today tak dpt aaa

Anonymous said...

erh.. nak tanya, kite2 nih yg exercise under scheme - itrade nih.. kirenye pemegang saham ke tak aa? nih dia bagi dividen nih, kite layak ke? atau kite nih cume invisible aje ?? untung atas angin ??

catatan i am nieta on 7:36 PM said...

rasenyer kita bkn pemegang saham kot sbb pemegang saham tu utk esos 3 dulu, nie mcm reward on loyalty je kan esos nie..sbb tu dia bg phase by phase..takde org bising2 pun dpt dividen..hehe

catatan i am nieta on 7:37 PM said...

farra: kalau que smlm dapat la.. pg td bile trading hall dah bukak saham dah turun blk bwh 3.76..

Farra Da Smiley on 3:15 PM said...

in my case ..kwn saya..terus expired..kene Q lg today

semah~kita bukan pemegang saham sbb thru itrade

catatan i am nieta on 3:25 PM said...

sape leh komen psl message CEO tu..tak phm sgt..

Archive

 

:: {^_~} catatan mama :: v1 Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez