Friday, April 24, 2009

Ikan Lengat


Cukup-cukup la tu daku citer psl buku ek.. wpun hr nie aku dpt buku lagi hadiah drp suamiku yang ke KLIBF09 buat kali ke -2, almaklumla org tu jalan kaki je dr tempat kerja.. apa2 pun seri..aku pun dua kali pergi..

Nie nak cite psl ikan lengat.. korang pernah makan? aku sbl nie tak pernah gak.. kalau kat tempat aku mmg takde kot.. mula makan ikan lengat nie masa di kampung hubby di Pahang..

ikannya biasa je.. tapi memandangkan aku nie mak buyung..semua benda ku rasakan sedap..semua benda nak makan konon2 nak cover nnt dalam pantang dah takleh makan.. hehe..alasan baik punya...

ikan nie direbus dgn asam keping & garam.. pastu simpan dlm 2 hari supaya masam...pastu bila nak makan digoreng panas2... aku makan dgn nasik panas2, planta campo kicap.. mmg sedappp.. yummyyyy.. itu la citernye bg org yang tak larat berdiri lama n dok umah sorang2.. mana la kularat nak masak spesel2.. lgpun diri sendiri je.. nasik kosong pun kurasa sodap...

wpun selera makan kuat..smlm gi checkup, berat ku turun.. alamak Dr kata tu dah tanda2 anytime nak bersalin tu..

berat turun pun takpe yang penting perut ku kenyang.. :)

4 comments on "Ikan Lengat"

ShaFiAti on 6:25 PM said...

gud luck nita..:)

puterikiut on 10:01 PM said...

tq su :)..wahhh tatau sue dah ada blog..

ShaFiAti on 4:28 PM said...

su dah add blog nita..tape kan..:)

puterikiut on 8:52 PM said...

su: my pleasure...

Archive

 

:: {^_~} catatan mama :: v1 Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez