Monday, November 8, 2010

Graduation kakak..PASTI Al- Firdaus


Ahad, 7 November 2010 hari bersejarah untuk kakak Dini.. pejam celik pejam celik rasa baru je rasanya 3 thn lepas masa kakak 4 thn mama hantar kakak ke PASTI... kakak perintis PASTI Al Firdaus tau.. merangkap student paling lama di sekolah.. bermula daripada 4 tahun sehingga ke 6 tahun.. teringat lagi waktu tu serba serbi baru..cikgu2 pun masih dalam proses belajar nak sesuaikan diri.. almaklumla tempat baru buka.. ibu bapa pun faham dan cuba support sepenuhnya..

Hari nie kakak dah pun graduate.. dengan ilmu yang dibekalkan guru2 dan ustazah.. insyaAllah akan dikenang dan dipraktikkan ya.. tahniah kepada PASTI mendapat anugerah PASTI terbaik peringkat zon Puchong... mama bangga anak mama dihantar ke sekolah terbaik.. Alhamdulillah..
Dari segi perkembangan.. Alhamdulillah nampak banyak bezanya dari tahun ke tahun.. daripada belum pandai solat kakak dah pandai, daripada belum boleh membaca..kakak dah boleh membaca.. walaupun keputusan kakak tidak la secemerlang no, 1, 2,3.. kakak masih berada di kalangan pelajar sederhana.. tapi yang penting bagi mama.. ada perkembangan dan improvement.. kalau tgk dari segi bersosial pun..kakak bukan la jenis yang peramah atau mudah berkawan..pemalu orangnya..di dalam kelas pun pendiam saja.. tapi apa yang kita expect drp seorang anak kalau ibu bapanya pun bukan jenis yang ramah dan mudah mesra.. masa mama kat sekolah dulu pun mama diam je.. tapi mama tetap cemerlang.. lepas nie kakak kena lawan mama..at least no. 1-3 ..boleh tak? (mama dulu kat tadika pun biasa2 je).. hehehe

Banyak update tentang kakak sebenarnya 2, 3 minggu nie... tapi tak sempat nak pilih gambar lg.. lepas nie mama upload gambar kakak wakil sekolah utk nasyid di UPM pulak ya...
apa2 pun .. mama ucapkan tahniah kepada anak mama ni.. yang begitu rajin ke sekolah.. tak kira bagaimana ngantuknya pagi2 nak bangun siap.. (bayangkan daripada umur 4 thn mereka dah dilatih bangun seawal 6 pagi utk mandi dan siap ke sekolah).. nak buat mcm mana kan.. kami tak ada helper utk hantar derang nie.. jadi cara terbaik ialah kami hantar ke rumah ustazah sebelum ke pejabat.. tapi ok je kan kakak..alah bisa tegal biasa kan...
itu saja update dari mama.. nnt kakak besar, kakak boleh tgk blog mama nie.. mama dah update mcm2 cerita kakak dan adik2 daripada lahir sampai la sekarang..
p/s: dah nak masuk 7 thn anakku thn dpn..wpun ikut bulan baru bulan lepas celebrate birthday 6 thn.. hehe



Kakak Dini on the way ke majlis graduasi










Kakak Dini ambil hadiah daripada wakil Pasti..
Kakak & best Friend sejak 4 thn lagi..Nabilah.. belakang tu Cikgu Ti..



Adik Alesya dengan Hakim.. Hakim nie adik Nabilah.. derang ni classmate kat PASTI kelas 4 tahun..






tgk Adik Sara tekepit kat tengah2.. hehe







Kakak and the gang..




































4 comments on "Graduation kakak..PASTI Al- Firdaus"

Ummu Auni Afif on 8:45 PM said...

muka anak akak dah macam akak ler

puterikiut on 9:38 AM said...

aini.. hehehe...like mother like daughter :)

Aizura on 9:38 PM said...

betul la nita.. teringat zaman kita tadika masjid sirajudin dulu.. sama muka anak nita dgn nita dulu.. :D

puterikiut on 11:46 AM said...

che zura...hehehe sama ka? Kalau tgk dkt2 mcm x sama..

Archive

 

:: {^_~} catatan mama :: v1 Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez