Monday, March 23, 2009

kenapa puterikiut.blogspot.com?


thanks banyak2 kat ct sbb kasik tag..fuhhh ada la idea nak update blog..ingat nak update citer cuti2 balik kg..tapi lupe pulak nak bwk gambar..jd hr nie imbas kenangan sejarah nama puterikiut nie la..

1) Apakah nama blog anda sekarang dan kenapa anda memilih nama itu?
currently nama blog nie :: catatan mama dini n alesya :: ... tapi slps nie kena tukar nama blog lagi sbb tak adil pulak utk adik baby.. nama dia takde dlm blog..hehe.. maybe lepas nie nak tukar nama blog yang lebih general.. mcm 'catatan mama' ..

kenapa memilih? sbb mmg majority cerita2 dlm blog nie mengenai kami dan anak2.. biasa la kan masa anak sulung excited habis nak share kisah anak dan gambar2...pastu berlarutan sampai ke anak2 seterusnya.. lagipun penting utk ingatan/memori.. nnt ada masa lapang leh baca semula kisah2 lama tu..

2) Apakah link blog anda sekarang dan bagaimana boleh timbul idea untuk menamakannya seperti itu?

http://puterikiut.blogspot.com/
nama puterikiut nie bermula pd thn 1999..masa tu ingat lagi kat lab FOM di cyberjaya... waktu tu baru je pindah ke sana.. pc/network pun baru je pasang kat bilik hostel.. ingat nak pasang icq..pastu member tanya..nama tak install ym.. skrg org pakai ym.. lagi senang leh pakai di mana2 guna id yang sama.. (serius masa tu ym baru diperkenalkan)..terus aku create nama puterikiut nie.. dan mmg ym jd fenomena student2 mmu masa tu.. (sbl nie lebih suka chatting Java chat di mmu melaka) ..w/pun blk sebelah je nak ajak makan pun guna ym..hehe

asal nama puterikiut? puteri tu sbb ada sorang teman nie suka panggil aku puteri.. kiut tu aku yang tambah sbb aku perasan time tu aku kiut.. oooohh kiut kah daku.. haha

apa2pun aku sayang nak tukarkan nama puterikiut tu..sbb mmg dari dulu aku gunakan.. walaupun kalau ikutkan dah tak seswai dgn peredaran zaman..hehe..takpe anggapla puterikiut tu aku turunkan kpd puteri2 ku pulak ye..

3) Apakah 'method' penulisan dalam blog anda?
rojak.. macam2 ada.. tgk kat label tu pun dapat agak

4) Pernah terasa nak hapuskan blog anda? Sebabnya?
tidak.. sbb blog nie spt diari/journal.. takkan la nak hapuskan semua memori.. sorang teman pernah cakap..blog ni umpama rumah si pemilik blog..tak dpt berjumpa..lawat blog dia pun dah boleh tau perkembangan diri si pemilik blog.. sama la spt kita singgah di rumah kawan dan tegur menegur..

5) Apakah pendapat anda mengenai blog kepada pemilik blog yang tag anda ni?
ct..kami kenal di mmu melaka..pada masa tu Unitel.. satu group..group 14.. dan seterusnya keep on touching melalui blog.. byk info2/experince yang aku dpt dr blog dia.. tq ct..

6) Senaraikan 5 orang yang akan anda tag.

1. kak tie
2. aida
3. ima
4. sape2 yang belum buat

0 comments on "kenapa puterikiut.blogspot.com?"

Archive

 

:: {^_~} catatan mama :: v1 Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez