Tuesday, December 22, 2009

kisah aku dan hany...


aku kenali beliau sejak sekolah lagi.. walaupun tak rapat tapi dia mmg terkenal dgn kebijaksanaan di sekolah..mukanya pun comel.. mmg senang nak kenal... walaupun batchnya sangat ramai yg bernama seakan-akannya...

masuk universiti..sekali lagi kami bertemu.. kutegurnya di Ultra Lab waktu tu... ni adik junior satu sekolah & negeri..seronok dapat jumpa dgn nya..apatah lagi tau dia beroleh keputusan SPM yang cemerlang... bangga si kakak senior...

bila bekerja...sekali lagi kami di bangunan yang sama.. bukit mahkamah.. makan tengah hari sama-sama... bersembang berkongsi rasa bertukar fikiran..kami diijabkabulkan cuma selang seminggu... aku sempat ke kendurinya di Padang Melangit dgn adik masa tu... main aci redah je tgk peta walaupun bukannya jauh sangat dgn rumah...seronok nampak si adik yang ceria melayan tetamu...

anak sulung kami juga tidak jauh bezanya..aku ingat lagi masa aku ke SJMC melawat dia yang bersalinkan Nufayl.. waktu tu aku pun menuggu masa...kami juga berkongsi Doktor yang sama...

bila aku dapat tau dia sakit.. baca catatan suaminya.. rasa meronta-ronta nak ziarah beliau.. tepat jam 5.30 terus pecut kereta ke SDMC...walaupun dah masuk anak ke-3 aku bersalin di SDMC, percaya tak aku tak pernah drive sendiri ke sana... jangan kan drive.. hubby yang drive pun aku pejam mata... mmg sangat fobia kat round about yang buzy tu...

tapi demi adik ku yang sorang nie...aku beranikan diri.. main aci redah juga..dalam hati doa.. Ya Allah permudahkan urusan ku..syukur... tak sesat.. dapat parking dgn mudah... dan bertemu dgn staf2 SDMC yang baik hati tunjukkan di mana arah CCU....

Syukur Alhamdulillah.. hany dah beransur pulih.. mamanya kata mmg jauh beza dgn dua tiga hari yg lalu... beliau dah boleh berbual seperti biasa... dah boleh bangun duduk... yang ku doakan beliau akan pulih seperti sedia kala.. kembali ceria di samping keluarga tercinta... Amin...

0 comments on "kisah aku dan hany..."

Archive

 

:: {^_~} catatan mama :: v1 Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez