Thursday, August 6, 2009

keja lama keje baru..


wah wah wah..berabuk sungguh dah umah nie... berabuk tu membayangkan tuan rumahnya busy la tu.. sangat2 busy lately sampai jangankan nak update..nak baca blog kawan2 pun tak sempat... balik umah dah flat..bukak internet kat umah hanya utk check email atau urgent transaction..selebihnya aku gunakan masa berkualiti tu utk anak2 n rehat..

apa cita keje di tempat baru? hemmm seperti yg aku dah jangka..keje banyak menunggu... pending keje lebih drp setengah thn..byk tu nak kena catch up balik.. sabar sabar... nie la namanya cabaran di tempat baru kan.. aku jugak yang buat keputusan nak tinggalkan confort zone.. jd selamat datang la ke zone keje tanpa henti lak.. nie pun sempat curi2 masa di pagi hari sbl orang ramai dtg... aku belum biasa lg la dgn open concept nie.. rasa mcm semua org tgk apa yg aku buat.. hehhee

hari last kat opis lama mmg aku down habis.. sayang sungguh nak tinggalkan kawan2.. meleleh jugak la.. tapi control... tanak tunjuk sedih sgt..sbb nnt aku akan selalu ke sana jugak..cuma bukan sebagai opismate..sbg partner pulak.. sememangnya keje2 di sini akan byk berhubung dgn opis lama ku...

hari pertama di opis baru? hemmm ingatkan 7.40 tu dah dikira awal...rupanya parking dah penuh...sedih tul sbb pass card ku belum boleh ekses parking..terpaksala parking di open air parking berbayar tu...jauh lak tu nak menapak dah la barangnya byk..almaklum la first day...sabar2 cabaran tu...

tapi rasa legaaaa sangat sbb dah jumpa port utk express ebm.. ada surau yg complete dgn kunci dan electric supply di belakang nun.. takpa la asalkan ada..wpun sgt penat nak ulang alik ke toilet yang jauh dan turun tangga hantar ebm ke freeze (menumpang freeze orang)...aku sentiasa berdoa semoga dipermudahkan aku nak susukan anak ku dgn susu ibu selama yg mungkin...

kalau ikutkan tahap kesabaran mmg sgt byk cabarannya.. awal2 report duty aku dah disuruh outstation 3 hari ke Butterworth.. aku perlu korbankan salah satu,... bos atau anak...so aku pilih anak..sorry bos..kali nie sy terpaksa menolak.. aku dah berikan alasan..dan byk jugak alasannya utk aku pergi..last sekali dia kata ok wpun muka tak berapa nak ikhlas.. aku mmg sgt tak sedap hati..ya la baru keje dan byk songeh.. tapi mcm aku kata, aku kena korbankan salah satu.. takpa la..kalau lama di sini nnt bos akan tau aku bukan sengaja nak tolak..nnt kalau anak dah besar skit boleh la aku outstation mcm tu...

apa2 pun isnin ni aku akan ke kuching... dan demi anak jugak aku kuatkan diri utk balik hari..keluar di awal pagi dan terus balik flight petang...

itu saja utk hari nie... bos ada kat depan la.. satgi dia kata curi tulang.. hee

5 comments on "keja lama keje baru.."

Ummu Auni on 1:11 PM said...

kak nieta, tak bawa yg kecil ke gi kuching sekali?

catatan i am nieta on 1:21 PM said...

aini...tak la..akak gi balik hari.. lgpun sape nak jaga time meeting..hehe

Farra Da Smiley on 1:32 PM said...

takpe kak...itu pilihan terbaik sbb akak tade babysitter untuk di angkut sekali..yg penting keje tetap tip top

dulu lps start keje sy kene outstation 1 wk, sib baik huby boleh ikut skali tp korban cuti

ima said...

takpa nieta..

alah bisa tegal biasa...hehe

wiyah79 on 12:12 PM said...

salam nieta.welkam to sales :)..mmg bnyk nk catch up baru2 ni..

Archive

 

:: {^_~} catatan mama :: v1 Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez