Friday, May 13, 2005

antara sedih dan marah


hemmm nampaknya blog nie dah jadi tempat aku lepas geram la pulak... tapi ok gak memandangkan sekarang nie aku mmg bz.. mkn pun tak ikut time org mkn.. dah tak join kwn2 mkn.. dah takde kwn nak borak2.. so baik aku ngadu kt blog nie..

hari nie aku bz sbb nak siapkan satu tender... nie aku curi masa skit sbb lunch hour lagipun nak rehat sekejap.. dah bagitau siap2 kat hubby.. mungkin hari nie ngan esok balik lambat.. sbb nak siapkan tender nie b4 monday...

tadi bos bagitau.. ahad nie kena dtg opis.. sbb final task akan dibuat sunday... uwaaaa!!!! kalau dah buat tender tu mesti la sampai malam.. tak pun sampai petang... burn la weekend aku.. tapi nie bukan weekend biasa.. nie birthday aku.. rasa mcm nak mengangis pun ada... tahun lepas pun aku sambut birthday sorang2..sbb time tu hubby still keja kat sabah.. ingat tahun nie la first time aku nak celebrate ngan dia.. lagipun hari ahad... apakan daya.. tuntutan kerja... tanggung jawab ku jua..

bila sebut tentang tuntutan kerja dan tanggung jawab.. aku sangat-sangat tak berpuas hati dengan segelintir staf2 tm nie.. dah byk kali aku jumpa dengan org2 mcm nie.. dan tadi dua kali aku kena.. dengan org yg berbeza.. bukan aku nak merendah2 kan sesiapa.. tapi nak kata pangkat tinggi tu.. sama je dengan level aku.. assistant manager.. yg sorang lagi tu pulak cuma penyelia pentadbiran.. tapi lagaknya mengalahkan GM.. pelik betul.. nak kata aku nie cakap kasar.. aku rasa aku dah cakap selembut mungkin..tak pernah aku naikkan suara di dlm telefon.. apatah lagi urusan pejabat.. mungkin juga dgn gayaku membuat kan org2 mcm ni naik kepala.. aku cuma memerlukan sedikit bantuan drp unit masing2 memandangkan cuma unit2 nie yg mempunyai authority.. tapi layanan nya.. tak boleh ker kalau ckp lembut skit.. kenapa nak tengking2... aku pun manusia.. staf tm.. padahal kerja2 tu bukannya dia yg buat.. staf dia yg akan print.. tak susah pun.. aku pun pernah di unit tu.. tak pernah pun aku layan org yg minta bantuan mcm tu... patut la org selalu pandang negative pada unit nie.. rupanya mmg ada segelintir staf kat situ yg sangat2 berlagak.. dan sangat2 tidak membantu... aku tak salahkan unit nie.. org2 mcm nie kalau kerja di unit lain pun perangai tetap sama.. bukan salah unit.. lagipun tak semua org2 kat situ yg berperangai mcm tu...

tapi aku kena bersabar.. sabar dan sabar... aku takkan biarkan stress kerja menguasai diriku.. insya Allah.. baru tadi GM kami bagi nasihat.. kita kena manage stress betul2... sbb kerja tetap kerja... gm ckp mcm tu sbb buat masa nie.. ada 3 staf unit ku warded... mungkin tiada kaitan dengan stress.. cuma gm relate kan saja... Puan Aniza (bos bush) sbb barah payudara.. En. Zulkhairi sbb expected jantung.. radzi lak sbb masalah sistem badan.. aku doakan semua nya akan kembali sihat.. dan kembali ceria..

2 comments on "antara sedih dan marah"

Anonymous said...

sabo nieta..sabo... nak buat mcm mana..kite ni keje ngan org... rasa mcm tau jek unit apa tu.. Ari ni pun birthday aisha tapi dia ngan org lain bukan ngan family dia.. aku pon sedeh gaks..sian diee...

catatan i am nieta on 8:36 AM said...

sian aisha.. takpe nanti buat backdated punyer birthday party yer... yg penting ingatan...

Archive

 

:: {^_~} catatan mama :: v1 Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez