Tuesday, June 1, 2010

koleksi buku ahadiat akashah


lanjutan post smlm.. saja je nak snap gambar2 koleksi novel2 Ahadiat dari zaman sekolah dulu.. kalau dikirakan aku start bace buku2 dia pun sbb tiru kakak.. time tu kitorang pinjam kat state library... ye la dah nama pun sekolah.. duit yg ayah bagi mesti la nak guna utk buku2 sekolah..takkan nak beli novel lak.. masa tu la.. jadi bile dah kerja aku kumpul semula buku2 ahadiat wpun dah dibaca..saja nak buat koleksi dan siaran ulangan..


kalau tak silap buku yg buat nama ahadiat ni meletop time tu..Budak Rap & Budak Setan.. antara buku2 yang buat aku ulang dua tiga kali.. budak setan..(1-3 kalau tak silap), katerina, Pilot Cafe (sequelnya secangkir pilot cafe)..sangat best buku ni..Matilda.. Otak..haa ni unik2 punya cerita.. kalau siapa2 yg memang minat tulisan ahadiat ni tau corak penulisan dia mcm mana.. skop cerita agak unik.. kena pulak dgn citarasa zaman tu.. cthnya buku Budak Rap..time tu mmg tgh meletop era rap.. ada jugak buku2 yang buat aku sangat tak puas hati dgn ending..cthnya mcm Cinderella '98.. Sekuntum Bunga, Sekeping Kad, Seraut Wajah.. uishhhh sib baik zaman tu takde blog2 or FB yg boleh direct connected dgn penulis..kalau tak maunya aku complain nape la ending dia mcm tu.. kalau tak silap heronya mati tak sempat nak ckp hal sebenar.. kadang2 antara sbb aku suka buku2 ahadiat nie sbb dia ada camporkan sedikit unsur2 thriller.. cthnya mcm cerita Matilda.. mmg sangat tak sangka akan berakhir dgn pembunuhan..


sorry la ye buat yg tak suka kan ahadiat.. tapi aku tetap suka.. :)




3 comments on "koleksi buku ahadiat akashah"

Zuraimah Ismail on 1:44 PM said...

wahhhh banyak tuuuuuuuuuuuuu

***Just Me*** on 1:53 PM said...

BRANDED baby & kid's wear... Murah!!! CANTIK!!! jom la tgok...

Anonymous said...

nk tnye..ape tajuk buku yang hero mati x sempat gtaw cerita sebenar kt heroin tu??dh lame cari citer tu...macam2 tajuk dgr tp semua yg dicari x sme ngn carita tuh

Archive

 

:: {^_~} catatan mama :: v1 Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez