Monday, November 17, 2008

kegilaan saya


pagi tadi dengar Hot Fm citer psl kegilaan.. terpikir pulak apa kegilaan aku ek.. ermmmm kalau kegilaan untuk seminggu ni, aku tgh gila menghabiskan stok2 novel yang beli masa kat pwtc haritu.. rasanya 80% dah habis kot.. yang tak habis lagi tu sama ada tak ade dlm tangan ataupun jalan cita nya boring.. pastu semalam start marathon baca semula cita Harry Potter..start dari awal sampai la finale.. rasanya nie kali ke-3 dah kot aku ulang.. hehehe.. almaklumla kalau dah cuti/mc tak ke mana2 boring la kan..baik la ngadap buku..

tadi masa drive ke opis terbayang pulak kegilaan masa kat sekolah dulu.. masa aku sekolah dulu, kegilaan yang plg obvious dan mmg diperakui oleh family aku sendiri pun..aku ni gila study.. bukannya berlagak atau pun saja nak buka cita.. tapi mmg nie la kegilaan aku.. aku paling suka beli buku latihan/rujukan..kalau dah beli mmg tak sabar nak start..kadang tu tak sempat sampai umah.. ingat lg masa tu.. Sasbadi, preston, pelangi.. kalau ada pesta buku mesti nak beli at least 1 buku.. tiap2 hari kat umah balik sekolah lepas buat homework aku layan la buku2 nie.. especially kalau ada buku baru..

kalau musim2 exam tu aku siapkan jadual utk study.. tapi aku nie jenis yang tak biasa dok hostel.. study kat umah ok la.. study kat library tak ok.. sbb tu sampai ke SPM pun mmg aku tak biasa study di library/group discussion.. maybe dah biasa study di umah sunyi2.. dan mungkin sbb aku nie jenis yang cepat gabra..so aku kena buat preparation yang secukupnya sbl exam.. kiranya kalau pekse besar2 tu.. minggu nak pekse tu aku dah tak bukak buku2 tebal..cuma buat latihan dan refer notes2 yang kaler2 tu.. kalau tak nnt aku rasa gabra sbb rasa mcm tak ready nak exam.. kiranya lg 1 hr nak exam tu aku cuma habiskan masa dgn buat latihan/hafal2 je.. jangan tak tau aku sgt suke reading subject yang ada hafal2 nie..

tapi walaupun aku ni kire kategori yang ngadap buku je..aku pun jenis yang layan hiburan gak..agaknya terikut2 style kakak yang dah di sekolah menengah.. tingat lagi masa form 1 aku minat habis ngan kumpuan Exist.. siap jd members Fan club.. asal jumpe je article/gambar derang walaupun kat pembungkus nasik lemak aku lekatkan kat buku khas.. tapi mak ngan ayah tak larang sbb tak menganggu pun.. dan seingat aku..mak/ayah tak pernah bukak mulut suruh aku bukak buku.. sbb mmg aku suka belajar..hehhe.. kalau kat univ aku rajin belajar mcm tu agaknya dah score dah kan..hehehe.. culture shock jauh dr family.. dan tak pernah dok hostel...huhuhu...

kalau dah habis exam atau masa free, untuk release tension baru la ke library pinjam buku citer..tu pun kegilaan gak tu.. pinjam novel 2 buah, 2 hari dah pulangkan tukar yang lain pulak.. tu belum dikira berjenis2 libray aku pergi..library sekolah, state library, perpustakaan bergerak (yang atas bas tu).. rasanya start dari Darjah 2 aku mula mengenal Siri Salma, Anak-anak Hadi, Siri 5 Sekawan, Sekolah Seri Melur..semuanya pinjam di library.. ingat lagi cita-cita time tu nak sambung belajar kat Sekolah Seri Melur..hahaha

bestkan bile ingat zaman sekolah dulu..aku enjoy dengan lifestyle aku... pegi tuition..pegi library pinjam buku pastu balik rumah.. waktu tu takde cyber cafe..takde Playstation.. takde handphone nak ber-sms..

budak2 zaman sekarang lagi banyak godaannya kan.. nak kena jatidiri kuat.. yang paling penting azam diri sendiri...bukannya paksaan sesape..

nie cuti sekolah dah start..ingat weekend nie nak gi cari buku2 rujukan nak hadiahkan kat anak2 sedara.. hopefully derang suka..kalau aku..mesti aku suka gila..cuti sekolah leh buat latihan banyak2.. yahooo

0 comments on "kegilaan saya"

Archive

 

:: {^_~} catatan mama :: v1 Copyright 2008 Fashionholic Designed by Ipiet Templates Supported by Tadpole's Notez